یزدفردا: مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در یزد گفت: عوامل برگزاری انتخاب حق نوشتن رای برای افراد که بعضا به دلایلی معذوریت در نوشتن دارند را نداشته و افراد باید از همراهان و افراد مطمئن دیگر کمک بگیرند.

به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام سیدناصر محمدی صبح امروز در جریان انداختن رای خود در صندوق شعبه شماره یک استان مستقر در مسجد روضه محمدیه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امروز هشتم تیر ماه، مردم ایران بحمدالله برای انتخاب چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری پای صندوق‌های اخذ رأی آمده‌اند.

وی افزود: الان که دقایق اولیه شروع اخذ رأی هست ما در مسجد روضه محمدیه هستیم که در این‌جا دو شعبه اخذ رأی  شامل یک شعبه اختصاصی برادران و یک شعبه اختصاصی خواهران وجود دارد که در هر دو شعبه قبل‌از شروع اخذ رأی صفهای مردم تشکیل شده است.

محمدی بر اهمیت انتخاب رئیس جمهوری با مشارکت بالا در جهت تدارم و تقویت ایران قوی تأکید کرد و افزود: انتخاب فرد اصلح نیز بسیار موثر است و باید رای دهندگان به این موضوع نیز اهتمام داشته باشند.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان یزد تاکید کرد: تمام عزیزان برای  رای دادن حتما باید کارت ملی یا شناسنامه به عنوان مدارک هویتی به همراه داشته باشند.

وی همچنین تاکید کرد: تمام افراد با سن ۱۸ سال به بالا می‌توانند در رای گیری مشارکت کنند و افراد باید خودشان رای خود را بنویسند و در صورت معذوریت از همراهان یا افراد مطمئن کمک بگیرند  ولی عوامل حضور در انشعابات مجاز به نوشتن رای افراد نیستند.

محمدی در پایان ابراز امیدواری کرد: مردم کشورمان در همین ساعات اولیه به این تکلیف شرعی و سیاسی خود عمل کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا